Övningar

Här hittar du Mindfulnessövningar som du kan använda på jobbet och i vardagen.

UPPMÄRKSAMHETSÖVNING 3 MIN

Syftet med den här övningen är att träna på att fokusera på en sak i taget. Samtidigt hjälper dig övningen att hitta ett lugn och komma ned i varv

KROPPSMEDVETENHET OCH AVSLAPPNING 4 MIN

Syftet med den här övningen är att på ett enkelt sätt komma i kontakt med din kropp och hitta avslappning i vardagen

SPÄNN DIG OCH SLAPPNA AV 4 MIN

Syftet med den här övningen är att bli mer medveten om din kropp och kunna känna skillnad mellan en spänd och en avslappnad muskel

MEDITATION I BILEN 4 MIN

Den här övningen fungerar bra att göra i bilen – innan du åker iväg eller när du har parkerat

MEDVETET GÅENDE 4 MIN

Den här övningen gör du gående samtidigt som du fokuserar på din kropp

KROPPSSCANNING 4 MIN

Den här övningen kan göras sittande eller liggande och kan hjälpa dig att slappna av och bli mer medveten om din kropp

LUGN OCH RO 10 MIN

Hitta lugn och ro i vardagen

KROPPSSCANNING 15 MIN

Den här övningen kan göras sittande eller liggande och kan hjälpa dig att slappna av och bli mer medveten om din kropp

BÄCKEN 6 MIN

Den här övningen görs sittande. Den syftar till att bli medveten om dina tankar men även hur du kan låta dem passera.